شیوه های برخورد با مشتریان

 

 

نحوه برخورد با مشتریاغلب اوقات فکر می کنیم که می دانیم مشتریانمان به چه فکر می کنند و چه می خواهند ، زیرا بدیهی است ! اما این اشتباه است ! کسب و کارها چنانچه به برآوردن نیازهای مشتریان ادامه ندهند ، موفق نخواهند شد . یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام ندهید ، این است که بدانید مشتریان تان چه محصولات و خدماتی می خواهند و چه نظری درباره آنها دارند . خوشبختانه چند شیوه عملی برای کسب بازخورد Feedback از مشتریان وجود دارد . شیوه ای که انتخاب می کنید و نحوه به کارگیری آن ، بستگی به نوع بازخوردی دارد که می خواهید از مشتریان بگیرید.

کارکنان
کارکنان شما معمولا افرادی هستند که بیشترین تعامل را با مشتریان شما دارند . ار آنها بپرسید مشتریان خواهان چه محصولات و خدماتی هستند و از چه گلایه دارند .

کارت های اظهار نظر :
کارت های نیم صفحه ای مختصری تهیه کنید تا مشتریان روی آنها بتوانند به این پرسش ها پاسخ دهند: آیا از خدمات ما راضی هستید ؟ ما چگونه می توانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم ؟ مایلید ما چه خدمات دیگری به شما عرضه کنیم ؟

رقابت :
میزان فروش رقابتی شما چقدر است ؟ این سئوال را از خریداران بپرسید . بسیاری از مردم متوجه حراج یا اقلام بزرگ فروشگاه ها نمی شوند . به اطرافیان تان آموزش دهید که توجه کنند قیمت های شما چقدر رقابتی است .

مشتریان :
یکی از بهترین شیوه های فهمیدن نیازهای مشتریان این است که از خودشان بپرسید . وقتی مشتریان به فروشگاه شما می آیند ، با آنها صحبت کنید .
ثبت اسناد و بایگانی :
توجه کنید مشتریان شما چه می خرند و چه نمی خرند . اگر همین حالا می دانید مشتریان چه می خرند ، آیا این را در جایی به ثبت می رسانید ؟ باید اسناد و بایگانی تان طوری باشد که چیزی را فراموش نکنید و موقع آموزش پرسنل از این اطلاعات استفاده نمایید .

گروه های تمرکز :
گروه های تمرکز معمولاً از ۸ تا ۱۰ نفر تشکیل می شوند و برداشت خود را از یک محصول یا ایده ارائه می دهند .
نظرسنجی از طریق نامه :
شاید شما از پاسخ دادن به نظرسنجی متنفر باشید ، ولی خیلی از مردم اینطور نیستند و بخصوص اگر چیزی دریافت کنند ، نظرخواهی شما را پر خواهند کرد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*