کیفیت + تبلیغات = موفقیت

 

به نام خداbahram-radan

کیفیت + تبلیغات = موفقیت

در دانشکده درسی داشتیم به نام بازاریابی و مدیریت بازار . استادمون که یادم نیست اسمش چی بود ، یکبار حرف قشنگی زد . حرفی که بین چرتهای معمول سرکلاس تو مغزم دیکته شد .
گفت : ” بچه ها می دونید موفق ترین بیزینس من ها ، اونهایی هستند که صداقت دارند ؟ ” تا اینجای حرفاش مثل شعارهای کلیشه ای بود اما :
” می دونید چرا اینو می گم ؟ به این دلیل که وقتی شما کالای خود را معرفی می کنید ، می خواهید اعتماد مشتری را جلب کنید . پس داشته های کالای خود را تو بوق و کرنا می کنید ، که آهای مردم بیاین از این بخرید ، چون این رو داره ، اون رو داره ، مطمئن باشید بهترین رو می خرید و … حالا اگر صداقت نداشته باشید و کالای شما فاقد کیفیتی باشد که شما تبلیغش رو کردید و خریدار متوجه شد که گول تبلیغات شما رو خورده ، سعی می کند تا ناراحتی اش رو به اطرافیان خودش اعلام کنه ، این شیوه ها دهان به دهان کم کم در میان مردم می پیچه و شما که از اعتماد مشتری سوء استفاده کردید و نیازش رو تامین نکردید ، در کارتون شکست می خورید و برعکس ”  .
این مطالب برای این بیان نشد که منکر تبلیغات شویم بلکه بدان معنی است که تبلیغات نیاز به پشتوانه کیفی دارد .

و حالا سینما . سینما به نوعی تافته جدا بافته فرهنگ و هنر هر جامعه است . برای این مطلب دو دلیل دارم :
اول آنکه در میان هنرهای هفتگانه ، تنها سینماست که زاده مدرنیته است . بقیه هنرها از نمایش تا شعر و از موسیقی تا نقاشی و غیره ، همه و همه زاده سنت هستند و از سالها و قرنهای دور می آیند . اما عمر سینما کمی بیشتر از یک قرن است و در آغاز دومین صده زندگی خود از هنرها جدا شده و سمت تبدیل شدن به صنعت سینما به پیش می رود . قدرت سینما دیگر بر هیچکس پوشیده نیست . هیچکس نمی تواند اثر مافوق تصور فیلمهایی نظیر راکی و رمبو در نشان دادن تصویری خشن و بی منطق از جامعه همیشه ابری و خاکستری بلوک شرق در سالهای پایانی جنگ سرد را کتمان کند . همان ماشین عظیم هالیوود که غولی سرکش است در مناسبات فرهنگی جهان امروز . دلیل دوم اینکه وقتی به  سینما
از نقطه نظر رسانه ای  نگاه می کنیم ، سالنهای تاریک و مملو از جمعیتی را تصور می کنیم ، که برای وارد شدن به آن باید بلیط تهیه کنید و روی صندلی مخصوص و یک نفره بنشینید و به پرده عظیم نقره ای مقابلتان خیره شوید . نه روزنامه است که اگر خواستید آن را مچاله کنید و نه تلویزیون است که کانالش را عوض کنید و یا خاموشش کنید و یا اصلاً از جایتان به راحتی بلند شوید و برای نوشیدن یک لیوان آب به آشپزخانه بروید . شما دو ساعت وقت خود را اختصاص می دهید تا فریفته این پرده جادویی شوید . به همین دلیل تبلیغات در سینما مقوله ای است که پیچیده است که در صورت استفاده درست و به موقع از آن می توان بهترین بهره را کسب کرد .
موبایل LG با استفاده از همین تفکر هوشمندانه به عنوان یکی از اسپانسرهای جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر توانست تا حدود بسیار زیادی خود را در میان طبقه عمدتاً تحصیلکرده و هنرمند جامعه مطرح کند .
با توجه به موقعیت خوب موبایل LG در جهان و به خصوص در آمریکای شمالی و نگاه ویژه مدیران ارشد آن به حوزه GSM و کیفیت مطلوب دستگاههای آن ، اتخاذ روشهای اینچنین به همراه ورود سری جدید گوشی های آن که حقیقتاً بازار خاورمیانه را تکان خواهد داد ، می تواند نویدبخش روزهای سبز آینده برای این محصول بین المللی باشد .

بهمن ماه ۸۴
بهرام رادان

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*