۱۰ هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

هشتگ با توییتر به وجود آمد اما از آن زمان به بعد به بخشی از زبان دنیای آنلاین تبدیل شد. هشتگ ها مثل jingleها و taglineها جزئی اساسی از عرصه تبلیغات را به خود اختصاص می دهند. آن ها را می توان به وفور در آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی و حتی آگهی های تبلیغاتی چاپی یافت. حالا دیگر هشتگ ها از این هم فراتر رفته اند. هفته گذشته هشتگ دهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.
در این یک دهه، هشتگ متواضعانه به ثبت خاطرات همه ما خدمت کرده است. اگر چیزی در توییتر trend شود، شما می توانید شرط ببندید که یک هشتگ همراه آن بوده است. گهگاه قدرت فراوان هشتگ شگفت انگیز است.

از قدرت بالای هشتگ ها نمی توان چشم پوشید. فقط با نگاهی به آگهی های بازرگانی Super Bowl به توانایی و قدرت نفوذ بالای هشتگ ها در حوزه بازاریابی پی می بریم. در ادامه کمپین های موفق یک دهه گذشته تقریبا همیشه یک هشتگ داشته اند. اینجا به مرور ۱۰ هشتگ به یاد ماندنی در حوزه بازاریابی در یک دهه گذشته می پردازیم.

#LikeAGirl
با وجود عمر ۳ سالگی این کمپین، همچنان شاهد بی نهایت بودن آن هستیم. کمپین فوق مردم را به گذر از کلیشه های مربوط به دنیای دختران نشویق می کند. بازدید تقریبا ۱۱۵ میلیون نفر از آگهی تبلیغاتی Super Bowl آن در سال ۲۰۱۵، در نهایت از این هشتگ یک trend ساخت.

#ShareACoke
با یادآوری ترانه کلاسیک “Buy the world a Coke”، این هشتگ مشوقی برای به اشتراک گذاری این بطری های شخصی سازی شده در توییتر به شمار می رود.
کوکاکولا در هر صورت همیشه در دنیای هشتگ ها موفق عمل نکرده است. کمپین #MakeHappy آن با اشاره به نقل قولی از کتاب “نبرد من” هیتلر نتیچه معکوس گرفت. این مبارزه واقعی است.

10 هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

#TweetFromTheSeat
Charmin پادشاه بازاریابی با پیام های پنهان طنز آمیز است. این برند حداقل در حوزه کسب و کار خود جایگاهی والا به دست آورده است. این تولید کننده دستمال توالت به شکلی عجیب و شگفت انگیز بیش از ۷۹ هزار follower در توییتر دارد. توییت های آن از سرویس های بهاشتی الهام گرفته اند.

#MyCalvins
Calvin Klein به عنوان یک برند کلاسیک شعار معروف خود را در عصر اینترنت فقط با افزودن یک هشتگ به روز رسانی کرد. نخستین توییت آن با ارائه تصویری از محصولات Calvin Klein بر تن جاستین بیبر، بیش از ۱۶۰ هزار بازدید را به دست آورد.
پایه های قوی و محکم: بزرگداشت روز ملی لباس زیر (#NationalUnderwearDay) با مدل معروف خانم “Abby Lee” با پوششی تحت عنوان “Modern Cotton”.

#DiGiorNOYOUDIDNT
بی احترامی و گستاخانه سخن گفتن درباره برند های پیتزای منجمد در توییتر این روز ها بسیار باب شده است. لحظه شروع این حرفه ها چندان مشخص نیست اما “Pete Zarol” متعلق به “Totino” به شکلی بی نظیر توییت و DiGiorno در سال ۲۰۱۳ با این هشتگ راه شوخی را باز کرد.
عملکرد این هشتگ خانگی به مرور زمان بهتر شد. در ادامه DiGiorno بدون درک کارکرد هشتگ “Why I Stayed” در قالب شروع گفتگو درباره خشونت خانگی و نه برند های طعنه آمیز پیتزا، با تلاش برای ورود به این مکالمه خطا کرد.

10 هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

#NuggsForCarter
بیشترین پیغام retweet شده در تمام دوران ها مربوط به این برند بود اما یک باره این اتفاق رخ نداد. کارتر ویلکرسون ایده تبلیغ برای دریافت ناگت های مرغ رایگان را مطرح کرد و موفق شد. این ناگت برای کارتر به طور کلی بسیار موثر و مفید عمل کرد و به نفع همه بود به جز مرغ ها.

#WantAnR8
آئودی بر روی یک هشتگ ساخته دست طرفدار نیز سرمایه گذاری کرد. “جوانا مک کوی” یک روز صبح را صرف ارسال توییت به خودروساز در سال ۲۰۱۱ کرد که به پایه و اساس یک کمپین کلی تبدیل شد.

10 هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

#PutACanOnIt
کمپین “Put a can on it” نوشیدنی های Red Bull با وجود سادگی درخشان و موفق بود. برای شرکت در این کمپین فقط کافی است که یک قوطی Red Bull را در دست نگه دارید و عکس بگیرید. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.

10 هشتگی که دنیای تبلیغات را شکل دادند

#SFBatKid
تاسیس یک بنیاد آرزو به مایلز اسکات کمک کرد تا به رویای ابر قهرمانی خود و تبدیل شدن به “Batkid” دست یابد. این کار صد ها هزار توییت و نام بردن از او به عنوان “ناجی” سانفرانسیسکو را در پی داشت.

مترجم: مرضیه فروتن

www.mbanews.ir

goo.gl/WHLmiG

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*