۱۰ قانون در بازاریابی شبکه های اجتماعی

ستفاده از ظرفیت ها و قدرت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند به شکل خارق العاده ای بر تعداد مخاطبان و مشتریان شما در شبکه های اجتماعی بیفزاید. با این حال و به رغم جذاب بودن این روش، استفاده از شیوه های موجود در فرآیند بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند چالش هایی را پیش روی شما قرار دهد.

فراموش نکنید درک مبانی اساسی و مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به منظور افزایش حداکثری کیفیت حضور خود در فضای آنلاین، پیروی از ۱۰ قانونی که در ادامه به آنها می پردازیم، لازم و ضروری بوده و به شما کمک می کند با تاسیس یک شرکت تجاری و برند معتبر، انتظارات و نیازهای مشتریان تان را برآورده سازید.

شبکه اجتماعی

۱- شنیدن سخن دیگران

موفقیت در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا بیشتر نیازمند شنیدن سخنان دیگران است نه سخن گفتن مداوم. بنابراین محتوای تولید شده توسط مخاطبان تان در فضای آنلاین را مطالعه کرده و با آنها به بحث و گفت وگو بپردازید تا متوجه شوید به چه موضوعاتی علاقه مند هستند. تنها در این صورت است که می توانید با تولید محتوای مناسب و ارزشمند، زمینه را برای بحث و گفت وگوی مشتریان تان فراهم کرده و بر اطلاعات شان بیفزایید.

۲- تمرکز

بهتر است در یک زمینه متخصص باشید تا اینکه در تمامی موضوعات صاحبنظر و کارشناس شوید. استفاده از یک استراتژی ارزشمند و متمرکز در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق تولید و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند موجب قدرتمند شدن و افزایش احتمال موفقیت برند شما خواهد شد تا اتخاذ یک استراتژی وسیع و گسترده که سعی می کند راجع به همه چیز اطلاعات داشته و آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

۳- اهمیت کیفیت

کیفیت همواره مهم تر از کمیت است. وجود هزار دنبال کننده در شبکه های اجتماعی که مطالب منتشر شده از سوی شما را خوانده و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند بسیار بهتر از آن است که ۱۰ هزار دنبال کننده داشته باشید که به محض ورود به حساب کاربری شما و مطالعه محتوای تولید شده به سرعت ناپدید شده و هرگز مطالب و محتوای های تولید شده از سوی شما را با دیگران به اشتراک نگذارند.

۴- صبر و اثرات مثبت آن

موفقیت در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان یک شبه اتفاق نمی افتد. بنابراین به منظور جلب نظر مخاطبان و ارائه مطالب مورد نیاز آنها باید مطالعات گسترده ای در رابطه با موضوعات روز و همچنین مرتبط با حوزه فعالیت تان صورت دهید تا بر میزان کیفیت محتوایی که تولید می کنید، افزوده شود. به این منظور بهتر است تا رسیدن به موفقیت و اهداف از پیش تعیین شده خود در شبکه های اجتماعی سخت کار کنید و همچنین صبور باشید.

 

۵- کار ترکیبی

چنانچه شما تمام انرژی خود را برای تولید مطالب باکیفیت و ارزشمند صرف کنید، مخاطبان شما ضمن مطالعه و استفاده از این مطالب، آن را با سایر مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و… به اشتراک می گذارند که این موضوع در نهایت می تواند منجر به افزایش چشمگیر تعداد مخاطبان شما شود.

اشتراک گذاری مطالب تولید شده توسط شما در شبکه های اجتماعی و بحث و تبادل نظر کاربران در مورد آن سبب می شود رتبه این مطالب در موتورهای جست وجوی اینترنتی نظیر گوگل به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با تایپ کلمه های کلیدی می توان به سادگی به محتوای تولید شده توسط شما دست یافت.

این افزایش رتبه در موتورهای جست وجو و تکرار کلمات کلیدی به کار رفته در آن در نهایت منجر به افزایش مراجعه کاربران به حساب کاربری تان در شبکه های اجتماعی خواهد شد.

۶- تاثیرگذاری بر دیگران

استفاده از افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی که دنبال کنندگان زیادی داشته و به محصولات و خدمات شما علاقه مندند، می تواند منجر به افزایش قابل توجه تعداد مخاطبان تان شده و در بلند مدت منجر به افزایش چشمگیر مشتریان شما خواهد شد. بنابراین در نخستین فرصت با این افراد ارتباط برقرار و همکاری خود را آغاز کنید.

چنانچه مطالب تولید شده توسط شما جذاب و ارزشمند باشد، در آن صورت شاهد خواهید بود که این افراد تاثیرگذار مطالب و اطلاعات ارائه شده توسط شما را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

۷- اهمیت ارزش های کسب و کار

چنانچه شما زمان زیادی را صرف حضور در شبکه های اجتماعی و تبلیغ محصولات و خدمات تان کنید به مرور دنبال کنندگان خود را از دست خواهید داد، چرا که آنها دیگر حاضر به شنیدن و دیدن تبلیغات تکراری و متعدد شما نیستند، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی آن است که از میزان تبلیغات خود کاسته و موضوعات ارزشمندی را برای گفت وگو با مشتریان و مخاطبان خود انتخاب کنید.

مشارکت کاربران مشهور و تاثیرگذار در گفت وگوهای شما و مخاطبان تان می تواند گفت وگوی شما را ارزشمندتر کرده و افراد بیشتری را به شرکت در بحث تشویق کند.

۸- حفظ ارتباط با افراد

زمانی که افراد به صورت شخصی به شما مراجعه می کنند معمولا به آنها توجه کرده و با آنها گفت وگو می کنید، بهتر است هنگامی که این اتفاق به صورت آنلاین رخ می دهد نیز همین رویه را داشته و افراد را از خود نرانید.ایجاد ارتباطات آنلاین یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در فرآیند بازاریابی شبکه های اجتماعی است، بنابراین هرگز از اهمیت ارتباط با افراد در فضای آنلاین غافل نشده و چنانچه کاربران شبکه های اجتماعی به شما مراجعه کردند با گشاده رویی با آنان صحبت کرده و سوالات شان را بدون پاسخ نگذارید.

۹- در دسترس بودن

بعد از انتشار مطالب خود در شبکه های اجتماعی ناگهان ناپدید نشوید و همواره در دسترس کاربران و مخاطبان خود باشید. معنای این جمله آن است که شما باید به صورت مداوم به تولید محتوا پرداخته و آن را با مشتریان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و در گفت وگوها به صورت فعال و سازنده مشارکت داشته باشید.

شبکه

مخاطبان و دنبال کنندگان آنلاین شما در صورتی که متوجه غیبت طولانی مدت شما شوند در جایگزین کردن شما با سایر برندها تردید نخواهند کرد. بنابراین در چنین شرایطی حضور فعال و در دسترس بودن از جمله نکات مهمی است که می تواند منجر به موفقیت شما در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی شود.

۱۰- عمل متقابل

شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید که مطالب شما را به اشتراک گذاشته و در ارتباط با آن به بحث و تبادل نظر بپردازند، در حالی که شما متقابلا محتوای تولید شده توسط آنها را به اشتراک نمی گذارید. این به معنای آن است که شما باید بخشی از زمانی را که در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستید، به انتشار و اظهارنظر درباره مطالب و محتوای تولید شده توسط دیگران بپردازید.

مترجم معراج آگاهی

forsatnet.ir

goo.gl/u34drp

goo.gl/n8ZiBm

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*